.:: خوراک مغز ::. ادبیات، سینما، و دنیای تکنولوژی

وبلاگ شخصی آرش رحمانی

بسته پیشنهادی نوروزی

شنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲ ب.ظ

بسته ی پیشنهادی برای نوروز

 

بحث تعطیلات در ایران بحث جدیدی نیست. تعدد بیش از اندازه تعطیلات اما برای دانشجویان میتواند فرصت مناسبی باشد تا به کارهای عقب افتاده خود رسیدگی کرده، و در صورت داشتن وقت بیشتر، به مطالعه بیشتر در زمینه های مورد علاقه خود بپردازند.

تعطیلات سال نو نیز اتفاق مبارکی است که میتواند فرصتی تقریبا ۲۰ روزه دراختیار شما قرار دهد تا بتوانید بعد از کمی استراحت،  از این وقت گرانبها استفاده کرده و به معلومات خود بیفزایید.

پیشنهاد بنده حقیر نیز این است که بجای هدر دادن وقت باارزش خود در این ایام، چندکتاب بخوانید، و یا اگر با کتاب خواندن میانه ای ندارید، بجای تماشای برنامه های جلف و زننده تلویزیون، چند فیلم و سریال مناسب ببینید: فیلم و سریالهایی که جدا از جذابیت شان بتوانند پیغام های ضمنی به اصطلاح انتلکتولی (!) نیز برایتان داشته باشند.

در ادامه می توانید لیست پیشنهادی من در در سه بخش کتاب، فیلم، و سریال مشاهده کنید.

 

 

کتاب


اکثر دانشجویان از کتبی که صرفا جنبه درسی داشته باشند به شدت بیزارند، و ترجیح می دهند که داستان، رمان و یا شعری بخوانند. اما کتابهایی نیز وجود دارند که فارغ از بحث درسی شان، جنبه داستانی هم دارند و می توانند هم سرگرم کننده باشند و هم آموزنده.

کتاب اسطوره شناسی ایدث همیلتون یکی از این کتاب های بی نظیر است. اگر دانشجوی ادبیات هستید و تابحال فرصت مطالعه تفصیلی در مورد اساطیر یونان و رم باستان را نداشته اید، همین الان ماوس را بردارید و با کلیک بر روی لینک زیر به دانلود این کتاب فوق العاده جذاب و خواندنی بپردازید!!! این کتاب تمامی داستان های اساطیری را با زبانی جذاب برای شما بازگو میکند. هم فال است، هم تماشا.

دانلود با فرمت EPUB

دانلود با فرمت PDF

 

اگر هم که قبلا این کتاب را خوانده اید، پیشنهاد من این است که همان کتاب تاریخ فلسفه غرب برتراند راسل راب خوانید که بعدا به آن به شدت نیاز پیدا خواهید کرد. لینک دانلود را هم که قبلا دراختیار قرار داده بودم، ولی بازهم از اینجا می توانید دانلود کنید.

 

دانلود PDF

دانلود EPUB

 

 

فیلم


پیشنهاد فیلم به عده ی زیادی از دوستان و ... کار دشواری است چون معمولا نمی توان فیلمی پیدا کرد که تمامی سلایق را راضی کند. مشکل دیگر هم عدم اطلاع از فیلم هایی است که شما عزیزان قبلا دیده اید. برای این بخش بسنده میکنم به دو فیلم جدید که هر دو نیز در مراسم اسکار امسال حضور داشتند...( لیست Favorite Movies of All Times بماند برای فرصتی دیگر!)

فیلم اول فیلم ۱۲ سال بردگی به کارگردانی استیو مک کوین  و تهیه کنندگی برد پیت است. این فیلم جدای از جایزه ای که بازیگر نقش مکمل آن دریافت کرد، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شد. داستان فیلم داستان سالومان، یک سیاه پوست آزاد است که به ناحق به عنوان برده به مزرعه داران جنوب آمریکا فروخته می شود و تلاشی جان فرسا از جانب او برای رهایی و بازگشت به آغوش خانواده. فیلم بر اساس داستان واقعی ساخته شده است.

 

فیلم دومی هم که قصد معرفی آن را دارم بر اساس داستانی واقعی است در مورد جست و جوی یک مادر برای یافتن فرزند خود بعد از ۵۰ سال. فیلومینا، با بازی بی نقص جودی دنچ، علاوه بر داشتن داستانی جذاب و گیرا، حاوی دیدگاههای جالبی درمورد دین و تاثیر وجود یا عدم وجود آن بر زندگی افراد است.

این دو فیلم جذاب رو از دست ندین.

 

 

سریال


اگر علاقه زیادی به سریال دیدن دارید، پیشنهاد میکنم با دیدن سریال های زیر هم از تعطیلاتتون لذت ببرید، و هم تاملی بکنید بر موضوعاتی که این سریال ها به تصویر میکشند... ( و باز هم لیست  Favorite TV Shows of All Timesًبماند برای فرصتی دیگر!)

اولین پیشنهاد بنده، دیدن سریال Rome است که سعی دارد با دقتی مثال زدنی رم باستان رو به تصویر بکشد. این سریال فقط برای دو فصل پخش شد، و دیدن آن زمان زیادی طول نخواهد کشید. دیدن این سریال در کنار خواندن آثار ویرجیل توصیه میشود.

 

سریال بعدی که قصد معرفی آن را دارم سریال بسیار محبوب شبکه AMC آمریکاست که به اعتقاد بسیاری از منتقدان بهترین سریال کل ادوار تلویزیون نیز هست: Breaking Bad به کارگردانی وینس گیلیگن، و بازی بی نظیر براین کرنستون، و أرون پال. سریال در مورد یک معلم شیمی دبیرستان است که به او خبر می دهند تا چندماه دیگر بر اثر سرطان خواهد مرد، و او تمام تلاش خود را میکند که برای خانواده اش پول زیادی بجا بگذارد. دیدگاههای متفاوتی راجع به اخلاقیات و نسبی بودن آن، اعمال خوب و بد، و تصمیمات قابل توجیه و غیرقابل توجیه در سریال به مخاطب عرضه میشود و از او خواسته میشود که آن را با ارزش های خود مقایسه نماید. به قول معروف، اگر این سریال رو از دست بدین عمرتون برفناست! :)

 

  • آرش رحمانی

نظرات  (۴)

ostad breaking bad ke tamum shod raft.truth detection o man pishnahad mikonam dar zamineye series,
  • مستانه عابدی
  • سلام و تبریک سال نو!!!
     چه عالیییییییییییی من هیچکدوم و نداشتم اما انگیزهشد برم بگیرم!! سپاس استاد!!
    سال نو مبارک......
    استاد ممنون بابت اینهمه لطف و زحمتی که میکشید.....
    با آرزوی بهترین ها در سال جدید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی