.:: خوراک مغز ::. ادبیات، سینما، و دنیای تکنولوژی

وبلاگ شخصی آرش رحمانی

با عرض سلام خدمت همه ی همراهان وبلاگ خوراک مغز و تبریک سال نو. امیدواریم سال 1394 سالی پر از سلامتی، موفقیت و در نهایت خیر و برکت برای شما عزیزان باشد.


اگر از خوانندگان وبلاگ خوراک مغز بوده باشید به یاد دارید که در سال گدشته بسته ای پیشنهادی برای تعطیلات نوروز شما معرفی کردیم تا بتوانید نهایت استفاده را از این تعطیلات بکنید. (لینک مطلب عید 93). امسال نیز تصمیم گرفتیم تا با ارائه پیشنهاداتی شما را تشویق کنیم تا در این تعطیلات نسبتا طولانی از اوقات فراغت خود نهایت استفاده را ببرید. 

در ادامه مطلب با خوراک مغز همراه باشید.


1- کتاب

در این قسمت از بسته ی پیشنهادی وبلاگ سعی می کنیم تا کتاب هایی را به شما معرفی کنیم که از خواندن آن لذت ببرید. همانطور که مستحضر هستید، اصلی ترین وظیفه ادبیات ایجاد نوعی سرگرمی برای خوانندگان آن است. اگرچه که معمولا تئوری های مختلف ادبی و انتقادی سعی می کنند تا مردم را مجاب کنند که دید جدی تر به ادبیات داشته باشند، اما نمی توان جنبه سرگرمی ادبیات را هیچ وقت نادیده گرفت. پس ما نیز سعی می کنیم تا با معرفی دو رمان شما را ترغیب کنیم که تعطیلات خود را با خواندن اثار ادبی بگذرانید.

اولین پیشنهاد ما به شما یکی از رمان های «جیلین فلین» است به نام Dark Places. اگر از مشتاقان سینما و آثار دیوید فینچر باشید مطمئنا فیلم Gone Girl را در سال 2014 دیده اید. فیلمی تاریک و هیجان انگیز که پر است از المان های فینچری. نویسنده ی فیلم نامه و همچنین رمانی که فیلم بر اساس آن ساخته شده اسن نیز کسی نیست جز جیلین فلین. این رمان مرموز در سال 2009 منتشر شد و داستان آن در مورد اختلاف طبقاتی و فقر شدید در بعضی نقات آمریکا و همچنین جریان ها و فرقه های ماورایی است که در سال های دهه 80 آمریکا را در نوردید. این کتاب در ماه می سال 2009 پرفروش ترین کتاب آمریکا شد و در صدر لیست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار گرفت. 


اقتباسی سینمایی از این کتاب نیز طبق برنامه در سال 2015 اکران خواهد شد.


اما اگر از رمان های تاریک بیزار هستید و به دنبال رمانی جالب و ساده تر هستید پیشنهاد می کنیم به اثار جین آستن سری بزنید و یکی از رمان های وی را انتخاب کنید. رمان های غرور و تعصب و اما می تواند انتخاب های خوبی برای شما باشند.


2- فیلم

اگر اهل فیلم دیدن هستید مطمئنا تنوع فیلم های نوروزی امسال برای شما جالب خواهد بود اما اگر دوست دارید به دیدن فیلم هایی بیشتری بنشینید پیشنهاد میکنیم که جدیدترین ساخته کریستوفر نولان یعنی Interstellar را ببینید. این فیلم زیبا که قبلا  نیز در مورد پیامدهای علمی آن صحبت کرده بودیم (اینجا) به زندگی یک فضانورد بازنشسته ناسا می پردازد که در آخرالزمان قریب الوقوع داخل فیلم به فضا فرستاده می شود تا از طریق عبور از یک سیاه چاله بتواند علائم حیاتی را بر روی سیاره ای دیگر بیابد تا انسان ها بتوانند به زندگی خود بر روی سیاره جدید ادامه دهند. بازی بی نظیر متیو مک کانهی در کنار تعلیق بی نظیر و جلوه های بصری چشم نواز فیلم و صد البته پایان غیرقابل پیش بینی آن این فیلم را به جدی ترین پیشنهاد نوروزی ما تبدیل کرده است.



3- سریال

اگر از آن دسته عزیزانی هستید که از سریال دیدن بیشتر لذت می برید پیشنهاد میکنیم که این قسمت از مطلب ما را به هیچ وجه از دست ندهید. اولین پیشنهاد ما به شما سریال تازه ی Better Call Saul است که به عنوان یک Spin-off سریال معروف Breaking Bad و توسط همان کارگردان یعنی وینس گیلیگان ساخته شده است. اکر سریال Breaking Bad را دیده باشید می دانید که در قسمتی از سریال شخصیت اصلی آن مجبور می شود از کمک های یک وکیل به نام Saul Goodman که شارلاتی در وکالت است استفاده کند. داستان سریال جدید گیلیگان در مورد زندگی همین وکیل است و به بررسی فراز و نشیب های زندگی وی تا رسید به زمان ملاقاتش با والتر وایت می پردازد. داستان جذاب، بازی های گیرا و کارگردانی بی نقص بینندگان Breaking Bad را امیدوار کرده است که با شاهکاری دیگر از وینس گیلیگان روبه رو باشند.




اما پیشنهاد دوم ما به شما فصل سوم سریال House of Cards که یکی از خوش ساخت ترین سریال های تاریخ است می باشد. این سریال که به تهیه کنندگی و با بازی Kevin Spacey از پورتال اینترنتی Netflix پخش می شود داستان یک سیاستمدار بی رحم و همسر وی است که برای رسیدن به مقاصدشان دست به هر کاری می زنند. دیدن این سریال فوق العاده را به شما پیشنهاد می کنیم.



و در نهایت اگر از انجام هیچ کدام از این پیشنهادها لذتی نمی برید پیشنهاد ما به شما این است که به مسافرتی خانوادگی یا دوستانه بروید و از طبیعیت زیبای ایران در فصل بهار لذت ببرید. دید و بازدید با خویشاوندان هم فراموش نشود، البته بدون سوال کردن در مورد رمز اینترنت وایرلس آنها!


موفق و سربلند باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی