.:: خوراک مغز ::. ادبیات، سینما، و دنیای تکنولوژی

وبلاگ شخصی آرش رحمانی

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۷
آبان

مصاحبه ی «تیم کوک» در مورد ساعت هوشمند اپل، آینده تلویزیون ها و قدرت آیفون

تیم کوک، مدیر عامل اپل، مصاحبه خود با سردبیر وال استریت ژورنال در کنفرانس WSJD LIVE را با یک جمله ساده شروع کرد: " قسمت اعظم درآمد شرکت ما از فروش تلفن های هوشمند تامین می شود." این موضوع در مورد آینده شرکت نیز صادق خواهد بود. اما درآمد اپل فقط محدود به فروش گوشی های هوشمندش نیست، بلکه تمامی آنچه که همراه گوشی هایش نیز عرضه می شوند، از جمله برنامک ها، محصولات صوتی و تصویری فروشگاه آیتونز و صد البته سیستم پرداخت اپل پی نیز جز منابع درآمدزایی این شرکت می باشند. کوک مشتاقانه اعلام کرد که ظرف 72 ساعت اول از زمان راه اندازی همگانی سیستم اپل پی، بیش از یک میلیون کارت اعتباری برای استفاده در این سرویس فعال شده اند؛ او به این موضوع نیز اشاره کرد که شرکت های ویزا و مسترکارد در اطلاعیه هایی جداگانه اعلام کرده اند که هم اکنون اپل پی به محبوب ترین روش پرداخت هوشمند مبتنی بر فناوری NFC تبدیل شده است.


  • آرش رحمانی
۲۱
آبان

با سلام خدمت دوستان گرامی و علاقه مندان به ادبیات


فایلی که امروز برای شما عزیزان آماده کرده ام، مجموعه 200 اثر ادبیات کلاسیک می باشد که به راحتی می توانید از طریق لینک دانلود زیر آن را دریافت نمایید. تمامی فایل های موجود در این مجموعه در فرمت پی دی اف اورجینال می باشد. همچنین، تمامی آثار این مجموعه با ارزش دارای پاورقی ها و توضیحات مبسوط در مورد قسمت های مختلف اثر می باشند. 


دانلود



  • آرش رحمانی
۱۷
آبان

مسابقه داستان نویسی به مناسبت تولد یک سالگی وبلاگ ادبیات

با عرض سلام خدمت بازدیدکنندگان محترم وبلاگ ادبیات

خوشحالم که به استحضار برسانم که در مدت 9 ماهی که در خدمت شما عزیزان بوده ام توانسته ام خوانندگانی را به خواندن مطالب وبلاگ ترغیب کنم و گامی هر چند کوچک در راستای افزایش علاقه ی جامعه ی آنلاین ایران به مباحث ادبی، سینمایی و فلسفی بردارم.

در این پست قصد دارم اطلاعیه ای جالب و هیجان انگیز را به اطلاع شما علاقه مندان برسانم. وبلاگ ادبیات در روز ششم بهمن سال 1392 فعالیت خود را شروع کرد و اکنون در آستانه یک سالگی قصد دارد تا یک مسابقه داستان نویسی را با کمک انجمن زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار نماید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد روال کار، قوانین مربوط به مسابقه و شرایط داستانهای ارسالی به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

  • آرش رحمانی
۱۲
آبان

با سلام خدمت دوستان گرامی

اگر در چند روز گذشته به وبلاگ ادبیات مراجعه کرده باشید، مطمئنا متوجه تغییرات کوچکی در ستون سمت چپ وبلاگ شده اید. این تغییرات شامل اضافه شدن لینک دسترسی به صفحه ی ادبیات در شبکه های اجتماعی می باشد. با کلیک کردن بر روی لوگوی هر شبکه ی اجتماعی، می توانید هوادار وبلاگ ادبیات در شبکه ی اجتماعی مورد نظر شوید.

همچنین قسمت دیگری که امروز به وبلاگ اضافه شد، بخش عضویت در خبرنامه می باشد. با نوشتن آدرس پست الکترونیک خود در کادر مشخص شده و کلیک بر روی «عضویت در خبرنامه»، پس از تایید ایمیل خود، می توانید هر روز تازه ترین مطالب وبلاگ را در ایمیل خود مشاهده بفرمایید. 

موفق و سربلند باشید.

  • آرش رحمانی
۱۰
آبان

روبان سفیدی برای بازوهای نازی ها!

فیلم «روبان سفید» اثر هانکه یکی از ماندگارترین آثار سینمای آلمان است. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت و مقبولیت این فیلم نزد منتقدین این مسئله است که از زوایای گوناگونی می توان این فیلم را نقد کرد و یا در مورد ان صحبت کرد. در این مقاله هدف من، خوانشی از اتفاقات فیلم از دید مکتب انتقادی تاریخ گرایی نوین ( New Historicism) است. قبل از پرداختن به فیلم، لازم است که خلاصه ای از اصلی ترین مباحث و استدلال های این مکتب انتقادی ارائه کنم.

  • آرش رحمانی
۰۶
آبان

با سلام خدمت خوانندگان همیشگی وبلاگ و سایر عزیزانی که برای بار اول به این وبلاگ مراجعه می کنند.

هدف از این پست وبلاگ، اطلاع رسانی در مورد مطالبی است که در روزهای آینده در وبلاگ منتشر خواهند شد. برای روزهای آینده، دو نقد متفاوت از فیلم ماندگار میشایل هانکه با نام «روبان سفید» آماده خواهم کرد که به ترتیب بر روی بلاگ منتشر خواهد شد.


در نقد اول، سعی می کنم تا از دیدگاه تاریخ گرایی نوین (New Historicism) به اثر فوق نگاهی بیاندازم، و در نقد دوم، خوانشی فلسفی از فیلم ارائه خواهم کرد.

پس اگر تا بحال این فیلم را ندیده اید، پیشنهاد میکنم دیدن این فیلم زیبا را به برنامه های آخر هفته خود اضافه کنید.



  • آرش رحمانی
۰۱
آبان

در طول این مجموعه مقالات، به بررسی رابطه های گوناگون مابین فیلم و فلسفه پرداخیتم. و هدف از این قسمت پایانی جواب دادن به سوالی است که در بخش اول مطرح شد: چرا فیلم های بلید رانر و سال پیش در ماریانبا فیلم به مثابه فلسفه هستند؟ اگرچه که روابط متفاوتی بین فیلم و فلسفه وجود دارد، اما هدف اصلی این مجموعه بیان این استدلال است که فیلم خود می تواند نقش متن فلسفی را داشته باشد و فقط تصویرگر مسائل فلسفی نباشد. برای بررسی این موضوع در ادامه مطلب با من همراه باشید. 

  • آرش رحمانی