.:: خوراک مغز ::. ادبیات، سینما، و دنیای تکنولوژی

وبلاگ شخصی آرش رحمانی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱۸
فروردين

با سلام

در ادامه چند شعر از خانم "مستانه عابدی" به استحضار می رسد:


1. دیر زمانیست


دیر زمانیست،

                   ترانه ای دلگیر

                    طنین نوازشگر کوچه های خلوت خیالم را مکدر کرده،

تا شعاع سکوت نگاهها،

                                                از نگاه پرسشگر خویش،

                                                 خلوت گلایه گزیده ام.



  • آرش رحمانی
۱۱
فروردين

با سلام خدمت شما سروران گرامی

یکی از مزایای بی شمار ادبیات خواندن و همچنین تدریس ادبیات، آشنایی با افرادی خوش ذوق و با استعداد است که به شیوه های گوناگون خلاقیت های ذاتی شان را بروز می دهند. این خلاقیت ها معمولا در سیستم آموزشی مدرسه ایران یا سرکوب می شوند و یا اینکه اصلا فرصتی برای بروز آنها به دانش آموزان داده نمی شود. بنابراین، بنده کمترین تصمیم گرفتم که به اندازه توانم، تلاشی هرچند ناچیز انجام دهم در راستای فرصت دادن به دانشجویان و دوستانی که ذوق و قریحه ای دارند و انگیزه ای برای نوشتن. 

برای همین منظور، در ادامه دو شعر از سرکار خانم "ندا بیات"، دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی را به استحضار می رسانم در در پست های بعد اشعار تنی چند از دانشجویان و دوستان گرامی دیگر.

نظرات شخصی خودم هم در مورد این اشعار زیبا بماند برای وقتی که همه آنها را به استحضار رساندم.


  • آرش رحمانی
۱۱
فروردين

با سلام

 
یکی از دوستان عزیز، آقای ژاله، در ابتدای یکی از جلساتی که درمورد شعر Raven ادگار الن پو بود مطلب جالبی را مطرح کردن، که در یکی از قسمت های سریال بی نظیر خانواده سیمپسون شعر معروف پو بازخوانی شده است.
بعد از کمی جست و جو در اینترنت کلیپ این قسمت از سریال را پیدا کردم. در ویدیو زیر می توانید شعر معروف پو را از منظر سیمپسون ها مشاعده کنید.
 
  • آرش رحمانی
۰۲
فروردين

بسته ی پیشنهادی برای نوروز

 

بحث تعطیلات در ایران بحث جدیدی نیست. تعدد بیش از اندازه تعطیلات اما برای دانشجویان میتواند فرصت مناسبی باشد تا به کارهای عقب افتاده خود رسیدگی کرده، و در صورت داشتن وقت بیشتر، به مطالعه بیشتر در زمینه های مورد علاقه خود بپردازند.

تعطیلات سال نو نیز اتفاق مبارکی است که میتواند فرصتی تقریبا ۲۰ روزه دراختیار شما قرار دهد تا بتوانید بعد از کمی استراحت،  از این وقت گرانبها استفاده کرده و به معلومات خود بیفزایید.

پیشنهاد بنده حقیر نیز این است که بجای هدر دادن وقت باارزش خود در این ایام، چندکتاب بخوانید، و یا اگر با کتاب خواندن میانه ای ندارید، بجای تماشای برنامه های جلف و زننده تلویزیون، چند فیلم و سریال مناسب ببینید: فیلم و سریالهایی که جدا از جذابیت شان بتوانند پیغام های ضمنی به اصطلاح انتلکتولی (!) نیز برایتان داشته باشند.

در ادامه می توانید لیست پیشنهادی من در در سه بخش کتاب، فیلم، و سریال مشاهده کنید.

 

 

  • آرش رحمانی