.:: خوراک مغز ::. ادبیات، سینما، و دنیای تکنولوژی

وبلاگ شخصی آرش رحمانی

مسابقه داستان نویسی به مناسبت تولد یک سالگی وبلاگ ادبیات

با عرض سلام خدمت بازدیدکنندگان محترم وبلاگ ادبیات

خوشحالم که به استحضار برسانم که در مدت 9 ماهی که در خدمت شما عزیزان بوده ام توانسته ام خوانندگانی را به خواندن مطالب وبلاگ ترغیب کنم و گامی هر چند کوچک در راستای افزایش علاقه ی جامعه ی آنلاین ایران به مباحث ادبی، سینمایی و فلسفی بردارم.

در این پست قصد دارم اطلاعیه ای جالب و هیجان انگیز را به اطلاع شما علاقه مندان برسانم. وبلاگ ادبیات در روز ششم بهمن سال 1392 فعالیت خود را شروع کرد و اکنون در آستانه یک سالگی قصد دارد تا یک مسابقه داستان نویسی را با کمک انجمن زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار نماید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد روال کار، قوانین مربوط به مسابقه و شرایط داستانهای ارسالی به ادامه مطلب مراجعه نمایید.




شرایط و  قوانین

  • برای شرکت در مسابقه داستان نویسی وبلاگ ادبیات هیچ گونه پیش شرط خاصی وجود ندارد. تمامی عزیزانی که از ذوق ادبی بالایی برخوردارند و داستانی نوشته اند می توانند در این مسابقه شرکت نمایند. داشتن مدارک دانشگاهی در رشته های ادبیات فارسی، انگلیسی، و ... الزامی نمی باشد.
  • داستان های ارسالی شما بهتر است از 20 صفحه بیشتر نباشند. داستانهایی با تعداد صفحات بیشتر نیز در مسابقه  شرکت داده خواهند شد اما ترجیح بر این است که داستان ارسالی حداکثر 20 صفحه باشند.
  • داستان های ارسالی شما باید در یک فایل (Microsoft Word) نسخه 2007 تا 2013- نوشته شده باشند. فونت مورد استفاده باید نازنین و اندازه قلم نیز باید 12 باشد. عنوان داستان در بالای صفحه ی اول و با فونت 14 نوشته شود و اسم نویسنده در هیچ کدام از صفحات داستان وجود نداشته باشد.
  • محدودیت خاصی در مورد مضامین استفاده شده در داستانهای ارسالی وجود ندارد. داستانها باید از قواعد پایه ای داستان نویسی، به عنوان مثال خط داستان، پرداخت مناسب، شخصیت پردازی، ابتدا، اوج و انتها و ... پیروی نمایند.
  • علاقه مندان به شرکت در مسابقه می توانند نسخه نهایی آثار خود را تا تاریخ پانزدهم دی ماه سال 1393 به ایمیل وبلاگ ادبیات به نشانی (literature.blog.ir@gmail.com)  ارسال نمایند. نسخه ارسالی باید نسخه نهایی باشد زیرا که امکان ویرایش آن برای فرستنده مقدور نخواهد بود.

روال بررسی آثار:

پس از دریافت آثار، داستان های دریافت شده به شیوه ی بی نام در اختیار اساتید گرانقدر، آقای دکتر امیرعلی نجومیان (دانشیار زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی) و سرکار خانم دکتر سارا کاترین ایلخانی ( استادیار زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی)، و جناب آقای علیزاده دانشجوی دکتری ادبیات دانشگاه شهید بهشتی- قرار خواهند گرفت و هر کدام از این عزیزان بر اساس معیارهای نمره دهی خود، نمره ای را برای هر داستان در نظر خواهند گرفت.

از مجموع امتیازات کسب شده، سه داستان به عنوان داستان ها برتر انتخاب شده و به نویسندگان آن، جوایزی اعطا خواهد شد. همچنین، داستان های برتر نیز در فصل نامه علمی-ترویجی «آستانه» دانشگاه شهید بهشتی چاپ خواهند شد. منتظر آثار ارسالی شما هستیم.




ایمیل:  literature.blog.ir@gmail.com

مهلت ارسال آثار: 15 دی ماه سال 1393

زمان اعلام نتایج: اول بهمن 1393

تاریخ اهدا جوایز به نفرات برگزیده: 6 بهمن 1393



موفق باشید. 

نظرات  (۵)

سلام. ایده ی خوبیه ولی آیا گروه ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی در وبسایت دانشگاه خود، در قسمت مربوط به گروه زبان و ادبیات انگلیسی چنین فراخوانی داده یا نه؟ میدونید که یه داستان خوب زحمت زیادی میخواد تا نوشته و آماده بشه. عزیزانی که نام بردید زحمت داوری رو که میکشن، چرا رسما و مستقیما از طریق فراخوان بوسیله وبسایت دانشگاه اقدام نکرده ن؟ (شما هم میتونستید مدیریت و سازماندهی مسابقه رو تقبل کنید.) اینطوری هم خیال ما راحت میشد که داستانمون جای امنیه و هم مسابقه تبدیل میشد به یه فراخوان کشوری خیلی معتبر. البته خدای نکرده من به کار و نقش شما بدبین نیستم و اتفاقا خیلی خیلی هم خوشحال شدم که یه فرصتی پیش اومده برای مطرح شدن به عنوان نویسنده و پیدا کردن مخاطب. یه فرصت طلاییه برای همه ی نویسنده هایی مثل من که میخوان شروع کنن به نوشتن. خلاصه نظر بنده اینه که بهتره مثل کنفرانس ها و همایش ها عمل کنید و اساتسد داوران هم یه آدرس ایمیل جداگانه اختصاص بدن به این کار. اینطوری ثابت میکنن که فرهنگ و ادب کشور عزیزمون براشون مهمه.
در ضمن، تولد بلاگ مبارک. انشاالله قرن بیست و یک رو به طور کامل ببینه و شاهد صلح جهانی باشه نه اینکه مثل قرن بیست فقط اسمش بیست باشه و به خاطر دوتا جنگ جهانی دوتا یک از عدد سمت راستش کم بشه و فقط یه گردی توخالی بمونه برای معدل کارنامه ش.
پاسخ:
ممنون از نظر شما.
دلیل اینکه اطلاعیه رسمی در سایت دانشکده یا گروه قرار نگرفته است این است که اصولا ایده اولیه، پیاده سازی، و حتی هزینه ی مربوط به برگزاری مراسم اهدای جوایز و حتی خود جوایز نیز شخصا توسط بنده فراهم شده و می شود. اساتید بزرگواری نیز که در متن به آن ها اشاره شده است، به عنوان داور افتخاری قبول زحمت کرده اند که در این مسابقه با بنده همکاری کنند. مدیریت تهیه مطالب برای نشریه آستانه نیز به عهده بنده، آقای علیزاده و یکی دیگر از دوستان می باشد، پس خیال شما از بابت داستان هایتان و تضمین چاپ شان راحت!

کلیه امور مربوط به این مسابقه توسط وبلاگ ادبیات و مدیر آن انجام می شود و انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی- به سرپرستی جناب آقای علیزاده- در برگزاری مسابقه به بنده کمک می کند.
برای اطمینان می توانید با ایمیل آقای علیزاده مکاتبه کنید:

ghiasuddin.alizadeh@gmail.com

به وبلاگ ایشان نیز می توانید مراجعه کنید و از طریق فرم تماس با ایشان مکاتبه کنید:

http://litarticle.blog.ir

ببخشید...
"سمت چپش"
لطفا اصلاح بشه... ممنون
بسیار ممنون از نظر شما.
انشاالله در مسابقه شرکت خواهم کرد.
موفق و موید باشید
در پناه الله
  • محمدامین هاشمی
  • مثل همیشه خوب و عالی
    سلام اقای رحمانی
    من از توییتر افتخار آشنایی تون رو پیدا کردم و از همون جا به بلاگ تون رسیدم
    در جاییگاه دانشجوی ادبیات داستانی،برام هیجان انگیزه شرکت در مسابقه ی شما
    فارغ از نتیجه،از کار ارزشمندتون ممنونم و حتما میل میکنم داستانم رو
    فقط فرمودین اسم نویسنده نمیخواد دیگه؟
    پاسخ:
    سلام جناب بوف کور
    افتخار آشنایی برای من است.
    خیر. در داخل فایلی که داستان رو نوشته اید اسم نویسنده نباشه تا داورها بدون هیچگونه تعصب و پیش داوری به بررسی داستان شما بپردازند. بالطبع اگر جزء برندگان باشید داستان شما به نام خود شما یا به اصطلاح Pen Name شما منتشر خواهد شد. 
    منتظر داستان شما هستم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی