.:: خوراک مغز ::. ادبیات، سینما، و دنیای تکنولوژی

وبلاگ شخصی آرش رحمانی

یادگیری گرامر و قواعد زبان یکی از اصلی ترین اصول فراگیری زبان است. یادگیری گرامر می تواند ضامن پیشرفت دانشجو در تمامی مهارت های زبانی از جمله خواندن و درک مطلب، مهارت شنیداری، مهارت صحبت کردن و در نهایت مهارت نوشتن شود. اگر چه که هنوز نیز بهترین راه یادگیری زبان از طریق شرکت در کلاس است، اما با پیشرفت تکنولوژی و همه گیرشدن وسایل هوشمند مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها، امروزه برنامک های زیادی را می توان در سرتاسر وب یافت که به عنوان ابزار کمک آموزش به دانش آموزان کمک می کنند. از این رو تصمیم گرفتم در این پست به معرفی چند نرم افزار فوق العاده کاربردی در زمینه گرامر بپردازم. ویژگی متمایز این اپلیکیشن ها این است که درس های ارائه شده در آنها صرفا مخصوص دانش آموزان نیست، و حتی کسانی که زبان اصلی شان انگلیسی هست نیز معمولا از آنها استفاده نموده و نکاتی نیز یاد می گیرند.


1- اپلیکیشن Practice English Grammar از شرکت Cleverlize

دانلود برای iOS

دانلود برای Android


این نرم افزار رایگان که برای دو سیستم عامل برتر دستگاه های هوشمند نیز موجود است از طراحی بسیار زیبایی برخوردار بوده و استفاده از آن نیز بسیار راحت است. این نرم افزار مفید با دربر گرفتن طیف بیشماری از مطالب گرامری از جمله حروف اضافه، زمان های زبان انگلیسی، ساختار مجهول و ...می تواند به پیشرفت شما کمک بزرگی کند.

در صفحه اصلی این نرم افزار خوش ساخت می تواند تصویر گرافیکی زیبایی که شما نمودار پیشرفت شما در هر بخش است را مشاهده کنید. با لمس هر بخش می توانید وارد بخش مربوط به آن شده که در مورد هر قسمت شامل دو بخش است. بخشی که دروس گرامری را بصورت فلش کارت هایی زیبا و ساده نشان می دهد و بخش دیگری که شامل آزمون هایی تعاملی است که می توانید میزان یادگیری خود را در آن بسنجید.

فلش کارت های موجود در این نرم افزار به راحتی قابل درک هستند. این برنامه بسیار زیبا و با ساختاری حرفه ای بوده و نکاتی که در آن درس داده می شود برای همه سطوح مناسب هستند. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر چه خود نرم افزار در ابتدا رایگان است، برای دسترسی به تمامی قسمت های آن باید مبالغی را بصورت خرید درون-برنامه ای (In-App Purchase) بپردازید. قسمت های مختلف برنامه هر کدام حدودا یک دلار قیمت دارند. همچنین می توانید بصورت گروهی ان ها به مبلغ 10 دلا خریداری کنید.

 

2- اپلیکیشن LearnEnglish Grammar  از British Council

دانلود برای iOS

دانلود برای Android


انتخاب بعدی شما برای یادگیری بهتر گرامر می تواند اپلیکیشن LearnEnglish Grammar باشد. این اپلیکیشن نیز دارای بخش های متنوعی از جمله مطالب گرامری و بخشی برای تست گرامر دارد. طراحی نرم افزار ساده است، و در آن رنگهای ساده و متون درشت بکار رفته است و به لطف راهنمایی های ساده نرم افزار به راحتی می توانید کار با ان را یاد بگیرید.

نکته قابل توجه در مورد این نرم افزار این است که بخش تست گرامر آن جذابتر از اپلیکیشن قبلی است. برای جواب دادن به سوالات در این نرم افزار معمولا باید بازی های ساده ای نیز انجام دهید. مثال های زبانی که در موارد مختلف گرامری اراده می شوند نیز بسیار عالی انتخاب شده اند زیرا که جملاتی واقعی هستند که حس خوبی با دانش آموز می دهند.

این اپلیکیشن برای اندروید و آی او اس رایگان بوده ولی برای دانلود پک کامل دروس باید مبلغی را پرداخت نمایید. این پک ها شامل دروس گرامری از تمامی سطوح هستند. قیمت سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته ان هر کدام یک دلار می باشد.

نکته جالب دیگری که در مورد این نرم افزار وجود دارد این است که در دو نسخه انگلیسی بریتانیایی (نسخه iOS نسخه Android) و انگلیسی آمریکایی (نسخه iOS نسخه Android)  موجود می باشد و شما می توانید بنا بر نیاز خود به دانلود نسخه مورد نظر بپردازید.


3- اپلیکیشن English Grammar Ultimate از Maxlogic

دانلود نسخه Android


این نرم افزار رایگان که برای دستگاه های اندرویدی موجود است از نظر طراحی شاید در حد دو اپلیکیشن قبلی نباشد ولی از نظر دسته بندی مطالب و محتوای ارائه شده هیچ چیزی از انها کم ندارد. این نرم افزار شاید حتی به عقیده بسیاری از دو نرم افزار قبلی بهتر باشد زیرا شامل توضیحات مفصل تری بوده و مثال های بیشتری را شمال می شود.

البته باید گفت که این سه اپلیکیشن تنها برنامه های موجود در مورد گرامر زبان انگلیسی نیستند. اگر شما دارای یک دستگاه اندرویدی هستید می توانید برای سنجش علم گرامر خود از اپلیکیشن هایی نظیر English Grammar Test از شرکت SevenLynx نیز اسفاده کنید (لینک دانلود). این نرم افزار دارای ظاهری جذاب بوده و بسیار حرفه ای ساخته شده است. نکته جالب در مورد این نرم افزار این است که توضیحات مفصلی برای توجیه غلط بودن جواب های غلط شما ارائه می کند.

امیدوارم با دانلود و استفاده از این اپلیکیشن ها بتوانید گرامر خود را تقویت نموده و پیشرفت محصوصی در توانش زبانی خود به دست آورید. 

نظرات  (۲)

مرسی. اینها توی کافه بازار هم برای دانلود هستند؟
پاسخ:
با سلام. اگر هم باشند مطمئن نیستم پرداخت درون برنامه ای رو بتونید انجام بدید. شاید بتونید با یک جست و جو در اینترنت نسخه کاملا رایگان شده رو هم پیدا کنید! 
  • محمد فاضلی
  • با تشکر. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی