.:: خوراک مغز ::. ادبیات، سینما، و دنیای تکنولوژی

وبلاگ شخصی آرش رحمانی

غذای رایگان و تخفیفات ویژه برای دانشجویانی که سر کلاس از تلفن همراه استفاده نکنند

 

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است هزاران نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در تعدادی از دانشگاه های آمریکا اپلیکیشنی را دانلود کرده اند که در ازاء قفل ماندن صفحه نمایش در طول کلاس به آنها غذای رایگان و یا تخفیفات بزرگ در فروشگاه های طرف قرارداد ارائه می کند. دانشجویان دانشگاه های Penn State، California State University و Chico این اپلیکشن را که «امتیاز جیبی» نام دارد دانلود کرده اند. کاری که این برنامه انجام می دهد پیگیری مدت زمانی است که گوشی های آنها در جیب شان و بصورت قفل شده باقی مانده است. این اپلیکیشن که اولین بار توسط یکی از دانشجویان دانشگاه Chico طراحی شده قصد دارد دانشجویان را ترغیب  کند که به کلاس های درس خود که برای آن هزینه های هنگفتی نیز پرداخت کرده اند توجه بیشتری بکنند.

این اپلیکیشن برای هر 20 دقیقه ای که گوشی بلااستفاده بماند یک امتیاز به دانشجو می دهد و اگر تعداد افرادی که از این برنامه استفاده می کنند در دانشگاه بیشتر شود امتیازات سریع تر از قبل بین دانشجویان توزیع می شود. دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اعلام کرده است دانشجویان می توانند از امتیازات خود در کتابفروشی دانشگاه نیز استفاده کنند و با هر 10 امتیاز تخفیف 15 درصدی کسب کنند. تعدادی از فروشگاههای مجاور دانشگاه نیز اعلام کرده اند که در صورتی که دانشجویان از چک نکردن صفحه فیسبوک خود امتیاز کسب کنند به آنها تخفیفات ویژه ای ارائه خواهند داد.

نکته مهم در مورد این برنامه این است که این برنامه از سیستم GPS نیز بهره می برد تا دانشجویان نتوانند با تقلب امتیاز کسب کنند. امتیاز گرفتن در برنامه هم اکنون فقط در محیط دانشگاه های یاد شده امکان پذیر است ولی پیش بینی می شود که در آینده دانشگاه های بیشتری نیز به استفاده از این اپلیکیشن ترغیب شوند.

 

 

نظرات  (۱)

ایده جالبی بود. ولی فکر نکنم برای ایران اجرایی باشه! :)
پاسخ:
توی ایران که فعلا تو مدارس گوشی موبایل ممنوعه و توی دانشگاه زمان میبره تا بخواد چنین ایده ای اجرایی بشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی